woensdag 24 juni 2009

De symbiotiek in een relatie


De ervaringen met 'een relatie hebben' met iemand, zijn waarschijnlijk heel verschillend van persoon tot persoon. Persoonlijk vind ik een relatie een wisselwerking tussen gevoelens van je 'één voelen' met elkaar en je als een individu zelfstandig, alleen of zelfs eenzaam voelen. Altijd speelt een gevoel van vanzelfsprekendheid mee, maar toch ook onzekerheid dat je elkaar kan verliezen.

Ik denk ook dat die wisselwerking moet blijven gebeuren, zoals er ups en downs zijn in een relatie. Het mag nooit te hard overhellen naar één kant in elk van deze weegschalen. Dat is wat ik ook probeer na te streven: balanceren tussen extremen.