Yes yes yes die examens zijn voorbij! Het waren er wel maar twee, met nog 4 examenopdrachten, maar ik ben toch blij dat die achter de rug zijn. Dit geeft me de tijd om te werken aan de lerarenopleiding, waar ik volop wil voor gaan! Dat is ook nog een hele kluif om te verwerken.
Niet alleen speelt de lerarenopleiding een grote rol in de passies die mijn hartje uitdraagt, maar ook weer dat fotootjes trekken. Samen met Bob heb ik het zaterdagavond uitgebreid over lenzen en flitsen gehad en ik heb besloten vandaag met het zakgeld dat ik voor Nieuwjaar heb gekregen, wat bijzondere aankopen te gaan doen!
Zo is er *tadaam* de Canon EF 50mm f/1.8 die ik vandaag ga aanschaffen. Een standaardlens van goede kwaliteit en een zacht prijsje waar ik mijn photografic skills wat beter mee kan ontwikkelen dan met mijn huidige lens (kitlens 17-55mm). Zonder zoom werken, is volgens 'de gasten' de beste leerschool... en een 50mm lens is nooit verloren geld. 't Zijn ook vooral de technische instellingen waar ik nog niet zo goed weg mee kan, dus een fixe lens mag wel aan de collectie toegevoegd worden.
De andere aankoop die ik ga doen en die het grootste deel van m'n budget gaat beslagen is een flits! Belangrijk: 't is er één die ik zelf kan instellen :-). Anders krijg je van die overbelichte atmosferen en dat is nu net wat ik wil vermijden. Misschien zal ik ook een flitskapje toevoegen aan het winkelmandje indien dat toch nodig blijkt te zijn. Mijn oog is gevallen op de Canon Speedlite 430 EX, dat zou moeten volstaan!
En zo hebben we weer bewezen hoe een lid van deze samenleving deel uitmaakt van de consumentenmaatschappij, een maatschappij waar we nu dus heel mooie foto's van kunnen maken. Misschien :-)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten